Kahvakuula

Kahvakuulan erityispiirre on sen soveltuvuus koko kehon liikkeisiin, kuten heilautukseen, tempaukseen ja rinnallevetoon ja työntöön, eli liikkeisiin jotka ovat painonnostosta tuttuja. Liikeet ovat monien mielestä paljon helpompia oppia kuin tangolla tehtävät versiot. Siksi kahvakuulailua kutsutaankin koko kansan painonnostoksi, sillä jokainen voi saada paljon painonnostoliikeiden hyötyjä itselleen pienellä harjoittelulla. Koko kehon liikkeet itsessään tai yhdistettynä muuhun harjoitteluun ova tehokasta liikuntaa, sillä niissä käytetään koko kehon lihaksistoa hyväksi.

Kahvakuulajarjoittelun perusliikkeet ovat samoja kuin kahvakuulan omassa kilpalajissa, kahvakuulaurheilussa. Siksi hyvän tekniikan opettelu on tärkeää, sitä kautta voi tehokkaammin ja turvallisemmin kehittää kuntoaan tai jopa kilpailla.

Lisätietoa kahvakuulaurheilusta.

Kahvakuulia voi käyttää kuntoilun lisäksi voimaharjoitteluun, liikkuvuuden kehittämiseen, kehonhallintaan, monien urheilulajien oheisharjoitteluun ja vaikka jonglööräykseen.

Lisätietoa Suomen kahvakuula ry:n verkkopalvelussa