Kysymys

Realismia proteiinin syömiseen?

Mistä asiantuntija [20.9.2011 vastauksessa] luulee olevan mahdollista saada näin paljon [4-5g/kg/vrk] proteiinia?

Kysyjän nimi/nimimerkki: Lihansyöjä

Vastaus

Koko kysymys:

Toivoisin edes hiukan realismia asiantuntijan vastaukselta 20.9.2011 proteiiniasiassa, kun hän toteaa, että jos saanti on jatkuvasti 4-5 gr/kg/vrk, suurenee riski, että munuaiset ylirasittuvat. Mistä asiantuntija luulee olevan mahdollista saada näin paljon proteiinia. Jos syö 5 kg puhvelinlihaa päivässä, jää vielä alle tuon rajan, ainakin äijän kokoiselta mieheltä!

Vastaus:

Olet oikeassa, proteiinin syöminen ruoan muodossa on määrällisesti vaikeaa. Varsinkin pienet nostajat syövät määrällisesti vähemmän, mutta proteiinia pitäisi silti saada tukemaan voimaharjoittelua. Vastaus löytyy lisaravinteista.

Proteiini pulverimuodossa on helpoin tapa lisätä proteiininsaantia. Sekoita pulveri pieneen määrään maitoa tai vettä ja saat hetkessä useita grammoja proteiinia.

Sen verran haluan kuitenkin muistuttaa urheilijoita, että monipuolinen ruokailu on huippu-urheilijalle tärkeää. Ensin saadaan ruokailu sille tasolle, että ruokailusta saadaan mahdollisimman paljon ravinteita. Vasta sitten lähdetään hakemaan täydennystä lisäravinteilla. Lisäravinteet ovat nimenomaan sitä: ihmisen kehittämä LISÄ RAVINTEISIIN. Tärkeintä on saada ravinteet luonnollisessa muodossaan ruoasta.

Asiantuntija: SPNL valmennus- ja koulutuspäällikkö, Karoliina Lundahl

Aihealueen kysymykset


Arkistohaku



Tarkennettu haku

Uusimmat kysymykset

Katso kaikki kysymykset